Ken je die uitspraak van je moeder? ‘Een opgeruimde kamer is een opgeruimd hoofd’. En wat geloofde je hier vroeger niet in. Maar het is waar. Op het moment dat jij leeft in een opgeruimde omgeving geeft het zoveel meer rust in je hoofd. Wist je dat dit ook een positief effect heeft op je carrière? Ik hoor je denken, ‘wat heeft mijn wel of niet opgeruimde omgeving te maken met mijn werk?’. Ik vertel je er alles over!Â
Chaos in je hoofd, je weet niet waar je beginnen moet en je bent het overzicht helemaal kwijt. Je kan je spullen niet meer goed vinden en je wordt zenuwachtig van alle troepjes in je omgeving. Op het moment dat dit gebeurd is het erg fijn om alles weer even op een rijtje te krijgen door bijvoorbeeld op te ruimen of een planning te maken.Â
Jouw to-do lijstje
En zo snel is de chaos weer terug. Je omgeving is nu opgeruimd, je had even rust en bam weer terug in de stress. Pak pen en papier, maak een to-do lijstje en schrijf eens rustig op wat je allemaal moet doen. Fijn is dat toch een overzichtelijk lijstje?Â
Wat je nu kunt gaan doen is per taak afwerken en wel zien hoe ver je komt. Mocht dit voor jou werken om rustig te worden en rustig de taken af te kunnen ronden is dat ideaal en moet je dat zeker doen!Â
Mis jij nou wel nog iets meer rust? Probeer dan eens een tijdsplanning te maken. Schat in hoe lang je bezig bent met welke taak en deel echt in van hoelaat tot hoelaat je iets gaat doen. Houd hierbij ook rekening met pauzes en eventuele uitloop. Nu kun je aan de slag en heb je voor jezelf duidelijk wanneer je met wat bezig bent.Â
Wat moet er allemaal nog gebeuren? Schrijf het eens voor jezelf op en je zult zien dat je dan al meer overzicht krijgt. Maak een to-do lijstje met alle taken wat je op 1 dag moet doen.Â