Skip links

Een vlijmscherpe employer branding strategie

Werf ook succesvol, begin vandaag

Wat is jouw plan de campagne voor succes op de arbeidsmarkt? Wij helpen je met het ontwikkelen van een vlijmscherpe strategie. Bij het ontwikkelen van een employer branding strategie doen we niet enkel aan denken vanuit de doelgroep; wij weten. Geen aannames of nattevingerwerk, maar uitgebreid onderzoek met aantoonbare resultaten naar wat jouw doelgroep bezighoudt. We doen dan ook een extern én een intern onderzoek. Uiteindelijk komen al deze onderzoeksresultaten samen in de strategie. Een stevige basis waar je de komende jaren mee vooruit kunt.

Gebaseerd op échte onderzoeksresultaten
We doen onderzoek binnen én buiten jouw organisatie.

Volledig afgestemd op jouw doelgroep
Zo weet je zeker dat je de juiste kandidaten aantrekt.

Onderscheidend van je concurrentie
Zo maak je écht het verschil.

“Wij hebben Employer Brander leren kennen als een professionele en enthousiaste partner op het gebied van employer branding. Employer Brander heeft voor ons op grondige wijze een mooie basis gelegd waar wij als organisatie weer mee verder kunnen. Wij gaan met veel plezier verder aan de slag met ons werkgeversmerk aan de hand van alle mooie en interessante nieuwe inzichten die jullie ons hebben gegeven“

 Kim | Marketing Manager bij Quoratio

Ontdek hoe wij jou helpen je positie op de arbeidsmarkt te versterken

Employer Branding bureau

Stap 1: Extern onderzoek

We nemen jouw doelgroep onder de loep. Wat zijn hun interesses, wensen en behoeftes in zowel werk als leven? Deze gegevens vormen de basis van onze persona’s: fictieve personages die jouw ideale kandidaten vertegenwoordigen en zo het perfecte fundament voor een ijzersterke communicatiestrategie vormen.

Naast potentiële kandidaten onderzoeken we ook jouw grootste concurrenten. Hoe positioneren zij zich in de arbeidsmarkt en hoe succesvol zijn ze daarmee? En alsof dat nog niet genoeg is, bepalen we ook wat de onderscheidende factor voor jouw organisatie is. Als opdrachtgever ontvang je al deze gegevens in een complete rapportage waar je zelfstandig verder mee kunt.

Stap 2: Intern onderzoek

Wij duiken graag diep je organisatie in. Want wat er binnen je organisatie speelt is minstens zo belangrijk als wat daarbuiten gebeurt. Het beleid, de medewerkers en sfeer op de werkvloer zijn een gigantische factor in het imago van jouw organisatie. Om dit zo compleet mogelijk in jouw employer brand te kunnen weergeven, is uitgebreid onderzoek essentieel.

Heeft jouw organisatie een missie of kernwaarden? Waar staan jullie voor en wat is de toekomstvisie? Van beleidsplannen en arbeidsvoorwaarden tot aan de bitterballen op de vrijmibo aan toe: we leggen alles onder onze deskundige loep om een zo duidelijk mogelijk beeld voor potentiële medewerkers te vormen.

employer branding bureau
Employer Branding bureau

Stap 3: Strategie

Al deze onderzoeksresultaten vormen samen een Employer Value Proposition (EVP). In combinatie met de onderscheidende factor, creëren wij het employer brand van jouw organisatie: een informatieve en uitnodigende boodschap van hoe jij als werkgever bent. Zo kunnen potentiële kandidaten direct zien waarom ze voor jou moeten kiezen en niet voor de concurrent.

Dit is waar we ons ‘ding’ doen. Afhankelijk van de vraag die jij hebt, gebruiken we de EVP als basis voor onder andere recruitment marketingplannen, sociale mediastrategieën, een ambassadeursstrategie, campagnes en optimalisatie van bestaande media of content. Dit alles samen is where our magic happens: een feitelijk gefundeerde arbeidsmarktcommunicatiestrategie (Scrabble 3x woordwaarde) die de basis voor jouw succes vormt.

Succesverhalen

Uit de vele onderzoeken die we hebben gedaan, zijn flink wat strategieën voortgekomen. Hieronder een greep uit ons portfolio. Per case leggen we uit welke rol wij hadden bij het versterken van het werkgeversmerk van onze klant. Zo krijg je een goed, concreet beeld van wat we doen en hoe we dat doen. En zo snap jij beter wat we voor jou kunnen betekenen!

“Employer Brander geeft het gevoel dat ze er ook echt zijn om samen te werken, dat ze het samen willen doen en helpen waar op dat moment de grootste behoefte ligt. Het is net alsof je er een tijdelijke collega bij hebt.“

 Frank | Recruitment Manager bij DHL

Meer informatie ontvangen over hoe we jou kunnen helpen met een vlijmscherpe employer branding strategie?

Laat hieronder je e-mailadres achter en ontvang onze brochure. Dit is natuurlijk geheel vrijblijvend!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Return to top of page

Niets meer missen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en wij houden je op de hoogte van al onze nieuwtjes, blogs en whitepapers.