Skip links

Capgemini | Developers bereiken via één van hun favoriete films: Star Wars

Capgemini | Developers bereiken via één van hun favoriete films: Star Wars

Strategie

Content

Campagne

Capgemini Employer Brander

Voor Capgemini mochten we de Employer Branding Strategie ontwikkelen voor hun Developers en Consultants. Daarbij ontdekten we dat veel Developers fan zijn van Star Wars fan. Toen we ook ontdekten dat de nieuwste film van Star Wars bijna in de bioscoop kwam, was 1 en 1 ineens 2.

We ontwikkelden binnen razen tempo een script en namen samen met videobedrijf Imagine People de film op. Allemaal in 1 week tijd, want we moesten het snel aanleveren. De reacties? Die waren mooi. Medewerkers zaten trots in de bioscoop omdat zo’n spotje van hun werkgever was. Natuurlijk kregen we ook wat kritiek, van de ‘die hard’ fans, die zeiden dat het niet allemaal klopte. De knipoog in het spotje werd niet door iedereen gewaardeerd, maar er werd over gesproken en daar waren we blij mee. Voor ons zijn dit soort creatieve mogelijkheden de krenten in de pap.

In het nieuws

De campagne kwam meerdere malen in het nieuws. Bijvoorbeeld in de Financiële Telegraaf en bij Telegraaf vndg.

Telegraaf

“Er hebben een aantal mensen zitten nadenken over wie willen we hebben, hoe gaan we hun in hun hart raken en hoe gaan we middelen inzetten om hun ook echt te bereiken? Er zit dus echt creativiteit in het proces van Capgemini zelf om echt te gaan kijken; waar zitten die mensen?”

 Rik Blokland | Creative Director | Te gast bij Telegraaf vndg “Wie personeel zoekt, moet opvallen!”

In het nieuws Capgemini, Star Wars en Employer Brander

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen met het versterken van je werkgeversmerk?

Neem contact op
Download brochure
Return to top of page