Capgemini | Developers bereiken via één van hun favoriete films: Star Wars
Capgemini | Developers bereiken via één van hun favoriete films: Star Wars

Strategie

Content

Campagne

Voor Capgemini mochten we de Employer Brandingstrategie ontwikkelen voor hun Developers en Consultants. Vanuit het employer brand en de onderzochte doelgroepen ontwikkelden we een recruitment marketingstrategie. Daarbij ontdekten we dat veel Developers fan zijn van Star Wars fan. Toen we ook ontdekten dat de nieuwste film van Star Wars bijna in de bioscoop kwam, was 1 en 1 ineens 2.
We ontwikkelden binnen razen tempo een script en namen samen met videobedrijf Imagine People de film op. Allemaal in 1 week tijd, want we moesten het snel aanleveren. De reacties? Die waren mooi. Medewerkers zaten trots in de bioscoop omdat zo’n spotje van hun werkgever was. Natuurlijk kregen we ook wat kritiek, van de ‘die hard’ fans, die zeiden dat het niet allemaal klopte. De knipoog in het spotje werd niet door iedereen gewaardeerd, maar er werd over gesproken en daar waren we blij mee. Voor ons zijn dit soort creatieve mogelijkheden de krenten in de pap.
In het nieuws
De campagne kwam meerdere malen in het nieuws. Bijvoorbeeld in de Financiële Telegraaf en bij Telegraaf vndg.

“Er hebben een aantal mensen zitten nadenken over wie willen we hebben, hoe gaan we hun in hun hart raken en hoe gaan we middelen inzetten om hun ook echt te bereiken? Er zit dus echt creativiteit in het proces van Capgemini zelf om echt te gaan kijken; waar zitten die mensen?”
Rik Blokland | Creative Director | Te gast bij Telegraaf vndg “Wie personeel zoekt, moet opvallen!”

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen met het versterken van je werkgeversmerk?