Skip links

In de praktijk: Capgemini

Wat we hebben gedaan:

Strategie

Content

Campagne

Voor Capgemini mochten we de employer branding ontwikkelen voor hun Developers en Consultants. Daarbij ontdekten we dat veel Developers Star Wars fan zijn. Toen we ook ontdekten dat de nieuwste Star Wars bijna in de bioscoop kwam, was 1 en 1 ineens 2. Dus ontwikkelden we snel een script en namen met videobedrijf Imagine People de film op. Allemaal in 1 week tijd, want we moesten het snel aanleveren. De reacties waren mooi. Medewerkers zaten trots in de bioscoop omdat zo’n spotje van hun werkgever was. En natuurlijk kregen we ook kritiek, van de ‘die hard’ fans, die zeiden dat het niet allemaal klopte. De knipoog in het spotje werd niet door iedereen gewaardeerd, maar er werd over gesproken en daar waren we blij mee. Voor ons zijn dit soort creatieve mogelijkheden de krenten in de pap.
Capgemini Employer Brander
“Er zit al creativiteit in het proces in Capgemini om écht te gaan kijken; waar zitten deze mensen?”
Telegraaf | Wie persooneel zoekt moet opvallen
In het nieuws Capgemini, Star Wars en Employer Brander

In het nieuws

De Campagne kwam meerdere malen in het nieuws. Bijvoorbeeld in de Financiële Telegraaf.
Wil je weten hoe wij jou kunnen helpen met het versterken van jouw werkgeversmerk?
Neem contact op Download brochure