Skip links

DHL | Het werven van bezorgers: van strategie tot campagne

DHL | Het werven van bezorgers: van strategie tot campagne

Strategie

Content

Vacatureteksten

Campagne

Website

DHL en Employer Brander

Voor DHL Parcel mochten we de werving van Bezorgers voor hun tak e-Commerce in een nieuw jasje steken. Dit houdt concreet in dat we de website hebben voorzien van een nieuwe indeling met nieuwe content. Ook hebben we een nieuw ATS geïmplementeerd samen met leverancier Hireserve.  Daarnaast hebben we alle Depothouders van de organisatie begeleid bij deze nieuwe werkwijze.

We hebben een recruitmentmarketingstrategie opgezet met bijpassend campagneplan. Zo realiseerden we met de nieuwe social media-aanpak bijna 1600 nieuwe volgers in een maand tijd voor de werken-bij-DHL-Facebookpagina.

Content en campagne

We ontvingen mooie reacties op onze nieuw geschreven vacatures en webteksten. En we zorgden ervoor dat op de vacatures van alle depots in heel Nederland sollicitaties binnenkwamen, dankzij extra aandacht via online kanalen voor speciale regio’s. We werkten een nieuwe medewerker in bij DHL, die de gezette stappen verder oppakt.

Social media DHL reactieafstand

“Employer Brander geeft het gevoel dat ze er ook echt zijn om samen te werken, dat ze het met ons willen doen en helpen waar op dat moment de grootste behoefte ligt. Ze delen hun vakkennis en tonen veel begrip voor het speelveld bij de klant. Het voelde voor mij als een fijne samenwerkende, meedenkende collega. We kregen meer dan we hadden verwacht, doordat ze verder denken en veel werk uit handen nemen.”

 Frank de Koning | HR Manager Recruitment & Redeployment

Werken-bij-website

Werkenbijdhl website voorbeeld

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen met het versterken van je werkgeversmerk?

Neem contact op
Download brochure
Return to top of page

Niets meer missen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en wij houden je op de hoogte van al onze nieuwtjes, blogs en whitepapers.