Skip links

Strategie

Een van de grondslagen van een succesvol werkgeversmerk is een sterke Employer Branding Strategie. We helpen je hier graag bij.
Stuur mij de brochure
Extern onderzoek
Intern onderzoek
Hoe het samenkomt

Extern onderzoek

Wij geloven in ‘outside in’ communicatie. Ook wel: denken vanuit je doelgroep. Dat nemen we serieus. Dus onderzoeken we wat de doelgroep bezighoudt, wat hun wensen en behoeftes zijn in hun werk en in hun leven. Hiervoor werken we met doelgroepinformatie uit onze intelligence database en spreken we met kandidaten uit de doelgroep. Op basis daarvan ontwikkelen we persona’s. Deze persona’s zijn het perfecte fundament voor een sterke communicatiestrategie, inclusief media en middelen.

In ons externe onderzoek nemen we ook de belangrijkste concurrenten mee. Hoe positioneren zij zich in de arbeidsmarkt? We analyseren allerlei verschillende factoren, waarmee we op zoek gaan naar de onderscheidende factor voor jouw organisatie. Als opdrachtgever ontvang je van ons na het externe onderzoek ook daadwerkelijk de persona’s en de concurrentie-analyse. Zo heb je zelf ook belangrijk materiaal in handen om zelfstandig verder te kunnen. We vinden het namelijk logisch dat we onze kennis overdragen. Benieuwd hoe jouw doelgroepen en concurrenten in de arbeidsmarkt staan? We helpen je graag verder.

Neem contact op
Extern onderzoek
Intern onderzoek

Intern onderzoek

Wat er binnen je organisatie gebeurt, is minstens zo belangrijk als wat er buiten gebeurt. Je medewerkers vormen een belangrijke sleutel in het succes van je employer brand. Daarom horen we graag van iedereen binnen de organisatie, van directeur tot medewerker op de werkvloer, hoe men de organisatie ervaart. Dat is de basis voor een authentiek employer brand.

We checken alle bestaande beleidsplannen, van HRM tot Communicatie. En willen echt alles van je weten om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van de organisatie en de mensen er binnen. Waar staat je organisatie voor, waarom besta je, wat is de toekomstvisie? Dat speelt een cruciale rol bij wat je te bieden hebt aan potentiële nieuwe medewerkers.

Neem contact op

Hoe het samenkomt

We brengen alle onderzoeksresultaten samen in een Employer Value Proposition (EVP). Dat is eigenlijk de belofte die je als werkgever doet aan je kandidaten in de arbeidsmarkt. Doordat de inhoud hiervan voortkomt uit eerlijke antwoorden en informatie van binnen en buiten de organisatie, ontstaat er een authentiek employer brand. Hier voegen we een positionering aan toe. Daarmee vertel je aan de buitenwereld waarin jij je onderscheidt van je concurrenten. Zo snappen kandidaten waarom ze voor jou als werkgever moeten kiezen en niet voor de concurrent.
Wat we naast een EVP en een positionering ontwikkelen vanuit alle onderzoeksresultaten, is een recruitment marketingplan, social mediastrategie, referral recruitmentplan of campus recruitmentplan. Afhankelijk van de vraag die jij hebt.

Je mag dus rekenen op een gedegen strategie, die echt gefundeerd is en waar je op kan bouwen.

Neem contact op
Strategisch plan

Onze strategieën

Hier lees je over de strategie die we voor je voorgangers hebben ontwikkeld:
Wil je weten hoe we jouw werkgeversmerk kunnen versterken?
Neem contact op Download brochure